צייר לי כבשה

צייר לי כבשה

בספרו הנסיך הקטן מתאר הסופר הצרפתי אנטואן דה סנט-אכזופרי את המפגש במדבר עם הנסיך הקטן. הנסיך מבקש צייר לי כבשה. לאחר כמה ניסיונות כושלים לצייר כבשה שתתאים לרצונו של הנסיך, מציר לו הסופר קופסה, ובה, לפי דבריו, נמצאת הכבשה. הנסיך מקבל זאת בשמחה. אם כן מהו סוד הקסם והיצירתיות בספר הנסיך הקטן? זה המבט הצעיר על הדברים. מבט רענן ופתוח, ער וסקרן. זוהי היצירה! יצירה היא מונח כללי המתאר תוצר של תהליכים. התהליכים הם למעשה היצירה והם מגיעים מתחומים שונים: אומנות, אמנות, מדע, תרבות, טכנולוגיה ואדריכלות. היוצר מביא לידי ביטוי את העולם הפנימי שלו, מעביר מסר ומשתדל ליצור אסתטיקה וחידוש.

חוג יצירה לילדים מאפשר מגוון רחב מאד של פעילויות תחת הכותרת יצירה. אך ישנם גם חוגי יצירה שהם כלליים ומאפשרים התנסות בתחומים שונים, מעט מכל דבר. חוגים אלה מתאימים בעיקר לילדים בגילאים הצעירים 4-7 שנים. כאן מתנסים הילדים בפעילויות לשיפור וחיזוק המוטוריקה העדינה כמו: חריזת חרוזים, פיסול בפלסטלינה וחימר, עבודה בעיסת ניר ועוד. בגילאים מאוחרים יותר החוגים מתמקצעים ותחת ההגדרה של חוג יצירה נכנסים בתחום האומנות חוגים כמו: ציור, פיסול, צורפות ומוזיקה. בתחום הטכנולוגיה פיתוח מוצר, ויזמות ובתחום העיצוב חוגים כמו עיצוב הבית ועיצוב מוצר. צייר לי כבשה מבקש הנסיך הקטן. היצירה הציור שמציר המספר לנסיך הקטן, לא כל כך מוצלח אך המקוריות והיצירתיות שברעיון ציור הכבשה בקופסה קונה את לב הנסיך הקטן.

בחוג היצירה לומד הילד על היכולת שלו לראות מחוץ לקופסה. צייר לי כבשה זו היכלות לאלתר וזהו אחד מהכלים הנחוצים לתפקוד מוצלח בחיי היום יום. לכן ההשתתפות בחוג יצירה, תקנה לילד את הביטחון לאלתר פתרון במצבים שונים בחיים, לצאת ב"שלום" ממצבים מורכבים ולעיתים בלתי צפויים. אם זה על ידי יצירת פתרון טכני ואם זה אלתור אומנתי ויצרתי לרעיון הקיים בעולמו הפנימי של הילד. חוג היצירה יקנה לילד נקודת מבט חופשית, אחרת, חדשנית ויצירתית לגבי המציאות ויפתח אצלו את הגמישות הטבעית למזג בין החלומות ולחבר בין העולמות שלעיתים נראים כלתי ניתנים לגישור.

אחד החיזוקים החשובים שחוג היצירה מקנה לילד היא האמונה ביכולתו להצליח. היצירתיות, המחשבה מחוץ לקופסה, האלתור ותגובת הסביבה למוצר המוגמר גורמים לילד ולילדה, להרגיש ביטחון ביכולתם להביע את עולמם. בחוג היצירה הילדים לומדים וגדלים עם כל יצירה שלהם. הניסיון והידע מאפשרים להם להגדיר את הרעיונות שלהם והדמיון מאפשר להם להתנסות וליצור. צייר לי כבשה ביקש הנסיך הקטן ופתח עולם מופלא של דמיון ויצירה.

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: